Skip til hoved indholdet

Tømningsordning for bundfældningstanke

Alle ejendomme i Assens Kommune med egen bundfældningstank er automatisk tilmeldt tømningsordningen. Tømningsordningen er obligatorisk. Tømningsordningen sikrer, at tømning af bundfældningstankene og bortskaffelse af slammet bliver udført på en sikker og miljømæssigt forsvarlig måde. I Assens Kommune er der ca. 2.100 ejendomme, som skal have tømt deres bundfældningstank mindst én gang om året.

Hvad er en bundfældningstank?

Inden spildevandet fra din ejendom ledes til en renseløsning (minirenseanlæg, nedsivningsanlæg mv.) skal det passere en godkendt bundfældningstank. Bundfældningstanken tilbageholder fedt, papir og andre affaldsstoffer fra spildevandet, inden det ledes videre til din renseløsning.

Bundfældningstanken skal tømmes mindst én gang om året for at sikre, at den fungerer effektivt. Det er obligatorisk for ejendomme med bundfældningstank, at være med i tømningsordningen.

Regulativ for tømningsordningen

Assens Byråd har godkendt regulativ for tømning af bundfældningstanke i Assens Kommune. I regulativet kan du læse om:

  • hvem der er omfattet af tømningsordningen

  • grundejerens ansvar

  • retningslinjer for tilmelding og afmelding til ordningen samt betaling

Myndighedsansvaret ligger hos Assens Kommune, Miljø og Natur, mens den daglige drift af tømningsordningen varetages af Assens Forsyning A/S (Link), hvor du kan finde flere oplysninger om ordningen.

Hvis du har spørgsmål til regulativet skal du kontakte Miljø og Natur på telefon 64 74 75 11.

Se også ...

Assens Forsyning A/S

Forsyningsparken 2

5610 Assens

Ring til os

Telefon- og åbningstider

Mandag10-15
Tirsdag10-15
Onsdag10-15
Torsdag10-17
Fredag10-13

Miljø og Natur

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Telefontider

MandagKl. 10-13
TirsdagKl. 10-13
OnsdagKl. 10-13
TorsdagKl. 10-13
FredagKl. 10-13

OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge dit MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Mandag10 - 15
Tirsdag10 - 15
Onsdag (Borgerservice holder lukket.)10 - 15
Torsdag10 - 17
Fredag10 - 13
De enkelte afdelinger kan have andre telefontider. Borgerservice på Assens Rådhus holder lukket om onsdagen, men den mobile Borgerservice kan træffes i centerbyerne.

Lukkedage

Rådhus og Jobcenter holder lukket 1. maj, dagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og mellem jul og nytår.

Nyttige links