Hjem Borger Børn og unge Mistrivsel og Underretning Beredskabsplan for æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol

Beredskabsplan for æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol

Beredskabsplan - Forebyggelse af æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol

Den 1. april 2024 er der krav om, at kommunerne har udarbejdet et beredskab til forebyggelse, opsporing og håndtering af negativ social kontrol, æresrelaterede konflikter og ekstremisme blandt børn, unge og deres familier.
Beredskabsplanen skal give dig som borger og medarbejder i Assens Kommune en generel information og viden omkring æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol. Derudover har den til hensigt at henvise til, hvor du kan søge yderligere information og vejledning.
Beredskabsplanen har til formål at skabe synlighed omkring, hvordan du som borger, medarbejder og medlem af ressourcegruppen i Assens Kommune skal forholde dig, hvis du bliver bekendt med, at der er forhold som indikerer negativ social kontrol, æresrelaterede konflikter eller ekstremisme.

Her kan du kan læse hele Assens kommunes beredskabsplan for forebyggelse af æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol.

Børn, Unge og Familieindsatser

Rådhusallé 5

OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.