Fælles fynsk Kursus program for pleje- og støtteopholdsfamilier

Fælles fynsk kursusprogram for pleje- og støtteopholdsfamilier. Udbudt af Ærø-, Odense-, Nyborg-, Kerteminde-, Svendborg-, Faaborg-Midtfyn-, Nordfyns-, Middelfart-, Langeland og Assens Kommune.

Igen i år samarbejder Familieplejen i de 10 fynske kommuner om at sammensætte et kursusprogram for alle pleje- og støtteopholdsfamilier.

Døgnplejefamilier har ret og pligt til at deltage i minimum to uddannelsesdage om året. Vi vil gerne tilbyde både støtteopholds- og døgnplejefamilierne et fagligt og udviklende input. Herunder muligheden for at mødes med kolleger.

Vi har i år hyret spændende oplægsholdere til 4 fælles temadage, som alle vil inspirere til udvikling af daglig praksis. Temaerne er udvalgt med afsæt i jeres ønsker, samt dem vi finder relevante og aktuelle.

Alle temadage i 2024 slutter kl. 14.00. Vi ønsker os inderligt, at I laver aftaler med institutioner/skoler/SFO eller med barnepige på de dage, hvor I skal på kursus, så I har mulighed for at blive til kurset slutter.

Praktisk information om kursusdagene:

• Mødested til alle kurser: Fyrtårn Tommerup, Tallerupvej 85, 5690 Tommerup.
  • Der er parkeringspladser lige omkring hallen samt parkeringsmuligheder over for hallen ved idrætspladsen.
  • Temadagene starter med morgenmad kl. 8.30-9.00. Der vil være frokost til alle temadagene.
  • Har du brug for særlige kosthensyn, bedes du give besked til din familieplejekonsulent.

Se hele kursusprogrammet her Kursusprogram-2024

Fremadrettet skal tilmeldinger til de fælles fynske kurser for pleje -, netværkspleje- og støtteopholdsfamilier ske via Assens Kommunes hjemmeside, hvor det også er muligt at finde det aktuelle kursusprogram.

For de af jer, som allerede har tilmeldt jer kursusdage for resten 2024, er det ikke nødvendigt også at tilmelde jer online, men hvis I ønsker at teste funktionen, er I velkommen til dette.

For 2025 vil tilmelding udelukkende foregå elektronisk.

Hvis I efter tilmelding bliver forhindret i deltagelse, skal I kontakte jeres vanlige familieplejekonsulent for orientering.