Hjem Borger Børn og unge Pleje-, netværk- og støtteopholdsfamilier Information om tæt støttende opstartsforløb

Information om tæt støttende opstartsforløb

TSOP er målrettet støtte til plejefamilier, hvor et barn eller ung anbringes. Formålet er, at sikre anbringelsen kommer godt fra start og at sammenbrud forebygges.

I Assens Kommune står familieplejekonsulenterne for undervisningen og supervisionen af plejefamilier, når et barn eller ung bliver anbragt i en familie. Undervisningen er opbygget således:
•    TSOP er bygget op over 6 generelle- og 9 temamoduler, hvor der udvælges moduler med udgangspunkt i plejebarnet.
•    Til hvert modul har Socialstyrelsen udarbejdet materiale herunder E-læring og logbog.
•    Et forløb svarer til 3 hele kursusdage.
•    De er bygget op af en varighed på max. 3 ½ time pr. gang.
•    Undervisningen kan tilrettelægges individuelt eller som gruppeforløb.
•    Undervisningen bliver tilrettelagt i samarbejde mellem plejefamilien og familieplejekonsulenten.
Familieplejekonsulenterne står altid til rådighed for yderligere information.

Børn, Unge og Familieindsatser

Rådhusallé 5

OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.