Hjem Borger Børn og unge Rådgivning og hjælp til børn og unge Ung på kant – tilbud til kriminalitetstruede drenge

Ung på kant – tilbud til kriminalitetstruede drenge

Gruppeforløbet giver den unge andre strategier at handle ud fra, så den unge bliver bedre til at bevæge sig væk fra kriminalitet.

Målgruppe

13-16-årige drenge, som har en begyndende bekymrende adfærd med kriminalitet, rusmidler eller risiko for hjemløshed. For at være i målgruppen skal den unge have intentioner om at indgå i fællesskaber, som ikke inkluderer rusmidler og/eller kriminalitet.

Hvordan

På forløbet er der plads til 10 drenge, der mødes hver mandag fra kl. 15.30-17.30 i alt 11 gange.

Hvor

Sdr. Ringvej 8B st., 5610 Assens

Indhold

Vores primære fokus vil være oplysning og eventuelle konsekvenser ved de bekymrende handlinger, der ses hos målgruppen. Gruppeforløbet vil give de unge andre strategier at handle ud fra, så de bliver bedre til at bevæge sig væk fra kriminalitet.

Følgende temaer vil indgå i gruppeforløbet:

• UKN (Ungdomskriminalitetsnævnet)
  • Mestring i eget liv
  • ADL (almindelig daglig levevis)
  • Skolefravær
  • Konflikthåndtering
  • Dynamikken i grupper –både i forløbet, men også i fritiden
  • Rusmidler
  • Sociale medier
  • Kærester

Børn, Unge og Familieindsatser

Rådhusallé 5

OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.