Skip til hoved indholdet

Private spildevandsanlæg

Uanset hvilken type spildevandsanlæg du vælger, må du ikke selv etablere anlægget. Du skal kontakte en autoriseret kloakmester, som kan rådgive dig om den bedste løsning på netop din ejendom. Kloakmesteren hjælper dig også med at søge om tilladelse hos kommunen.

Enhver ændring eller etablering af et privat spildevandsanlæg kræver tilladelse fra Assens Kommune og skal udføres af en autoriseret kloakmester. Du kan finde et link til ansøgningsskemaerne under ”Selvbetjening”.

For at komme god fra start, kan det være en god idé at følge denne tjekliste:

  1. Du har eventuelt modtaget et påbud og en tidsfrist for etablering af forbedret spildevandsrensning på din ejendom eller du gennemfører en renovering/udbygning/nybygning på din ejendom, som medfører krav om bedre spildevandsrensning.

  2. Du kontakter en autoriseret kloakmester.

  3. I samråd med kloakmesteren vælger du, hvilken type spildevandsanlæg du ønsker på din ejendom.

  4. Du sender i samarbejde med din kloakmester en ansøgning til kommunen.

  5. Du får tilladelse til at etablere et nyt spildevandsanlæg på din ejendom.

  6. Din kloakmester etablerer anlægget på din ejendom.

  7. Kloakmesteren færdigmelder anlægget til kommunen.

MEGET VIGTIGT

Når anlægget er færdigt, skal du sikre dig, at din kloakmester sender en færdigmelding til kommunen. Først når vi har modtaget færdigmeldingen, afslutter vi sagen. Det har indflydelse på størrelsen af din spildevandsafgift fremover.

Ansøg om etablering af privat spildevandsanlæg

Sådan færdigmelder du en kloak

Det får du brug for til din færdigmelding:

  1. Målfast(e) plan(er) over det udførte arbejde

  2. Vandmåler skal være aflæst ved tilslutningstidspunktet, såfremt der er etableret en spildevandsrensning eller en tilslutning til offentlig kloak
Færdigmeld kloak

Se også ...

Miljø og Natur

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Telefontider

MandagKl. 10-13
TirsdagKl. 10-13
OnsdagKl. 10-13
TorsdagKl. 10-13
FredagKl. 10-13

OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge dit MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Mandag10 - 15
Tirsdag10 - 15
Onsdag (Borgerservice holder lukket.)10 - 15
Torsdag10 - 17
Fredag10 - 13
De enkelte afdelinger kan have andre telefontider. Borgerservice på Assens Rådhus holder lukket om onsdagen, men den mobile Borgerservice kan træffes i centerbyerne.

Lukkedage

Rådhus og Jobcenter holder lukket 1. maj, dagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og mellem jul og nytår.

Nyttige links