Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Personlige forhold Pas Stjålet eller bortkommet pas

Stjålet eller bortkommet pas

Værd at vide, hvis dit pas er stjålet eller bortkommet

Er det vigtigt at du kontakter det lokale politi og får en kvittering eller kopi af din anmeldelse, for at du kan få udstedt et nødpas.

Du skal medbringe din kvittering eller anmeldelse til den danske ambassade, eller et danske konsulat i det land, du opholder dig i.

I det land, du opholder dig i, kan du henvende dig på en ambassade for et andet EU-land, her kan du få udstedt et særligt EU-nødpas.

Så skal du henvende dig til det danske Politi hurtigst muligt.

Politiet udlever et sagsnummer til dig, som du skal medbringe når du skal bestille et nyt pas i Borgerservice.

Så kan du i Borgerservice bestille et ny pas.

Du skal være opmærksom på, at der vil blive opkrævet dobbelt gebyr.

  • Du skal udfylde din ansøgning om pas og du skal bestil en tid i Borgerservice: Bestil tid 
  • Du skal selv møde personligt op og afgive din underskrift og fingeraftryk (fra 12 år).
  • Du skal medbringe din original dåbs- eller navneattest, fødselsattest eller et gyldigt kørekort.
  • Når dit pas er bestilt, har vi det inden for 14 dage og du vil modtage en sms på at det er kommet.
  • Du kan få taget et pasfoto i Borgerservice og prisen er 130,- kr. 
  • Hvis du selv medbringer et pasfoto, skal det leve op til disse krav til pasbilleder.

Team Pas og kørekort

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Telefontid

Åbningstid

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Lukkedage

Nyttige links