Hjem Borger Sundhed og omsorg Ældre Hjemmehjælp Hjælp til feriegæster i Assens Kommune

Hjælp til feriegæster i Assens Kommune

Hvis du er visiteret til sygepleje eller hjemmehjælp i din hjemkommune, kan du få hjælpen i en midlertidig periode, hvis du opholder dig i Assens Kommune.

Det er Assens Kommune, der med udgangspunkt i kommunens serviceniveau beslutter hvilken hjælp, du kan få under dit ophold.

Det er din hjemkommune, der ansøger om hjælpen.

Har du behov for hjælp under dit ophold i Assens Kommune, skal du derfor kontakte visitationen i din egen kommune. Din kommune udfylder og fremsender de relevante oplysninger, hvorefter Assens Kommunes Visitationsenhed behandler henvendelsen. Vær opmærksom på at søge i god tid.

Vejledning til Visitator i hjemkommunen

Visitator i hjemkommunen bedes sende besked via medcom til: Ældre og Sygeplejen, Assens Kommune (SOR) Rådhus Allé 5, 5610 Assens. Hjælpen skal bestilles senest 5 hverdage før ankomsten.

Følgende punkter skal udfyldes:

• Adresse på opholdsstedet
  • Dato og tid for ankomst samt afrejse
  • Telefonnummer til borger og evt. pårørende
  • Beskrivelse af hjælp (SEL)
  • Refusionstilsagn samt EAN-nummer medsendes
  • Behov for APV hjælpemidler
  • Beskrivelse af hjælp til sygepleje (SUL)
    -    Remedier medsendes
  • Kontaktoplysninger til kommune der anmoder

Ved længere ophold vil der evt. være behov for yderligere koordinering efter modtagelse af ovenstående.

Visitationen - Myndighed Ældre / Sundhed