Hjem Borger Sundhed og omsorg Sundhed og Forebyggelse KOL, hjerte og diabetes 2 Har du KOL, en hjertesygdom eller Diabetes type 2

Har du KOL, en hjertesygdom eller Diabetes type 2

Så kan du deltage i et forløb, som kan støtte dig i de udfordringer, du møder i din hverdag med sygdom.

Tilbuddet er et individuelt tilrettelagt forløb, som starter med en sundhedssamtale ved en af vores sundhedskonsulenter. Ved samtalen vil du sammen med sundhedskonsulenten planlægge det individuelle forløb, ud fra dine ønsker og behov, og vi vil bl.a. komme ind omkring følgende spørgsmål:

• Ønsker du at ændre dine kostvaner?
  • Ønsker du mere fysisk bevægelse og sparring til håndtering af din sygdom i hverdagen?
  • Ønsker du hjælp til rygestop?
  • Ønsker du en snak om dine alkoholvaner?
  • Ønsker du selvstudie om livet med hjertesygdom?

Patientuddannelsesforløbet kan ud over sundhedssamtalen bestå af et motions- og mestringsforløb på 8 gange, med afprøvning af forskellige typer motion samt fokus på håndtering af sygdom i hverdagen.

Lyder det som noget for dig?

Så kan du ringe til vores administrative medarbejdere på telefon 64 74 67 43 og booke tid til en sundhedssamtale.

Se også:

Diabetesforeningen