Rekruttering
Se i filmen - på blot 2 minutter - hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med rekruttering.
Vi har mange forskellige muligheder for at hjælpe med rekruttering.
EGU
Praktikplads for unge via Erhvervsgrunduddannelsen
Din virksomhed kan på meget fleksible vilkår åbne døren til arbejdsmarkedet for unge under 25 år, der ikke passer ind i snævre skolerammer, ved at oprette en praktikplads for en egu-elev
InnoBooster
Ny vej til vækst og beskæftigelse
Der er brug for flere virksomheder, der vokser og udvikler sig, så der skabes vækst og nye arbejdspladser.
Med InnoBooster kan Innovationsfonden investere op til 5 mio. kr. til udgifter, der kan hjælpe med at gøre din virksomheds gode ideer til virkelighed.
Jobordning for veteraner
Nye muligheder for fysisk eller psykisk skadede veteraner
Jobordningen giver de veteraner, som står på kanten af arbejdsmarkedet, bedre mulighed for at få et aktivt arbejdsliv. Jobordningen kan således give fortrinsret til offentlige stillinger samt mulighed for, at arbejdsgiver kan søge en jobpræmie* på 50.000 kr. efter 26 ugers uafbrudt ansættelse med et gennemsnitligt timetal på minimum 15 timer pr. uge.
Kombinationsforløb
Gradvis udvikling af ansættelsesforholdet
Med et kombinationsforløb er det muligt at kombinere ulønnet virksomhedspraktik med ordinære løntimer. At få en reel løn for dele af arbejdsindsatsen skaber et stærkt personligt incitament hos borgeren, og samtidig giver det mulighed for gradvist at udvikle ansættelsesforholdet i takt med, at borgeren mestrer de tillærte arbejdsopgaver.
Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med at rekruttere nye medarbejdere på telefon 6474 7000.
Få løst de mindre opgaver, eller få mere mandskab ved spidsbelastninger.
Vores ledige borgere ønsker at bevæge sig fra passiv forsørgelse til et aktivt arbejdsliv. For at den bevægelse kan lykkes, er det afgørende, at der er virksomheder, der vil give borgerne en chance for at vise deres værd.
Det behøver ikke være fuldtidsstillinger. Få timer om ugen kan være vejen tilbage til arbejdsmarkedet for mange ledige, og samtidig kan virksomheden få en medarbejder med stor motivation - og ofte en god portion livserfaring.
Jobcenter Assens vil gøre det nemt for din virksomhed, at få fat i medarbejdere, som kan varetage løbende småopgaver på et lavt ugentligt timeantal.
Prøv at se dig omkring i virksomheden. Har I mindre opgaver, der ikke bliver løst? Eller har I brug for ekstra mandskab ved spidsbelastninger? Lad os finde den rette medarbejder.
Et småjob kan fx være:
- Lettere ufaglærte opgaver
- Ekstra hjælp i turistsæsonen eller juleassistance
- Arbejdskraft i få timer på tidspunkter med spidsbelastninger
Alle på offentlig forsørgelse fx dagpenge- og kontanthjælpsmodtagere, borgere på ressourceforløb og flygtninge kan tage småjobs.
Hvad er fordelen for din virksomhed?
- I får løst de lidt mindre opgaver.
- I kan afprøve potentielle kandidater på få timer med øje for flere timer.
- Puljen af potentielle medarbejdere er større.
- Medarbejderen kan træde til under ferie, sæsonarbejde eller ved et pludseligt opstået behov.
- Oprettelse af jobannonce til småjobs og brugen af Jobnet for Arbejdsgiver er uden omkostninger.
Hvordan hjælper jobcentret?
- Jobcentret har overblik over alle ledige borgere, og kan matche de mest relevante kandidater med din virksomhed
- Jobcentret kan hurtigt hjælpe med at synliggøre Jeres behov for arbejdskraft via ex. Åben Jobcafé.
- Jobcentret kan hjælpe med at give den nye medarbejder en god start, fx via forudgående opkvalificering eller tilskud til mentor.
Sådan gør du:
Kontakt os, og lad os hjælpe med at finde de relevante kandidater, I kan tage en snak med. Det endelige valg er selvfølgelig op til jer.
For at kunne løse rekrutteringsopgaven bedst muligt, kan det være en fordel, hvis I laver en kort stillings- /opgavebeskrivelse med:
- Primære krav og ansvar
- Krav til faglige såvel som personlige kompetencer
- Arbejdstid, tiltrædelsestidspunkt, aflønning, varighed mv.
Du kan også selv lave opslaget på Jobnet for Arbejdsgivere - eller vi kan hjælpe dig med det.
Vidste du...?
...at på Jobnet for arbejdsgivere kan virksomheder oprette jobannoncer på ”få timer” og nemt angive timeantal og interval på dage, aften eller weekend. Angivelse af timer og intervaller gør jobannoncerne mere målrettede, så de når mere effektivt frem til den rigtige jobsøger.
Se mere om småjobs i filmen herunder.
Med Vitas det nemmere at anmode om oprettelse af løntilskudsstillinger, praktikforløb, nytteindsats, IGU, voksenlærlingeforløb, jobrotation, fleksjob, mentorordning, hjælpemidler og personlig assistance i din virksomhed.
VITAS erstatter udvekslingen af de kendte papirblanketter i en digital, brugervenlig og dialog baseret løsning, der sparer tid og ressourcer – både for dig og jobcentret.
VITAS er obligatorisk at benytte for alle arbejdsgivere.
At tage et socialt ansvar som virksomhed handler både om, at I passer på jeres egne medarbejdere og giver en håndsrækning til de mennesker, der står uden for.
Ønsker du et samarbejde omkring social ansvarlighed, vil vi gerne i dialog med dig. Første step er nemlig, at vi drøfter indholdet og ønskerne til en samarbejdsaftale.
Kontakt Virksomhedsservice på 6474 7000.
Anerkendelse af social ansvarlighed
En socialt ansvarlig virksomhed tager et ekstra samfundsansvar ved at gøre særligt meget for at passe på sine nuværende og kommende medarbejdere. Det handler fx om at gøre plads til medarbejdere, der af den ene eller den anden grund ikke kan ansættes på helt ordinære vilkår. Det er til gavn for både den enkelte medarbejder, for virksomheden og for vores samfund som helhed, at virksomheder (både private og offentlige) på denne måde giver flere mulighed for at være en del af arbejdsmarkedet.
Udvikling Assens anerkender endvidere de medlemsvirksomheder, som gør noget særligt ud af social ansvarlighed med et nyt CSR mærke - social ansvarlighed giver pote for virksomheder, mennesker & samfund.
Her kan du også tage et socialt ansvar:
IPS (Individuelt Planlagt job med Støtte) er et individuelt og håndholdt forløb, der retter sig mod job eller uddannelse.
Forløbet tilbydes kandidater, der er motiverede for at komme ud på arbejdsmarkedet, og samtidig har en psykisk sårbarhed.
Vi tager udgangspunkt i det rette match mellem kandidat og virksomhed.
Din virksomhed kan være blandt de første, som en flygtning får kontakt til i Assens Kommune, og dermed være med til at lære nye borgere, hvordan man lever og arbejder i Danmark. På den måde kan den nye borger få et fast holdepunkt i tilværelsen, og din virksomhed kan være med til at skabe en god medarbejder og bidrage til en positiv integration.
Brug IntegrationsGrundUddannelsen til at ansætte og opkvalificere udlændinge. IGU er et 2-årigt forløb, der omfatter ansættelse i en lønnet praktikstilling på en virksomhed og skoleundervisning med uddannelsesgodtgørelse.
Virksomhedsservice
Rådhus Allé 5
5610 AssensMandag | 8 - 15 |
---|---|
Tirsdag | 8 - 15 |
Onsdag | 8 - 15 |
Torsdag | 8 - 17 |
Fredag | 8 - 13 |
Virksomhedsservice hjælper din virksomhed med rekruttering, opkvalificering og arbejdsfastholdelse.
OBS: For kontakt vedr. sygedagpenge og sygedagpengerefusion bedes du bestille en tid til at blive ringet op af en medarbejder fra sygedagpenge.
Link til tidsbestilling.
Leder af Virksomhedsservice: Nadja Borgen Sylvest Pedersen
Virksomhedsservice
Rådhus Allé 5
5610 AssensMandag | 8 - 15 |
---|---|
Tirsdag | 8 - 15 |
Onsdag | 8 - 15 |
Torsdag | 8 - 17 |
Fredag | 8 - 13 |
Virksomhedsservice hjælper din virksomhed med rekruttering, opkvalificering og arbejdsfastholdelse.
OBS: For kontakt vedr. sygedagpenge og sygedagpengerefusion bedes du bestille en tid til at blive ringet op af en medarbejder fra sygedagpenge.
Link til tidsbestilling.
Leder af Virksomhedsservice: Nadja Borgen Sylvest Pedersen