Skip til hoved indholdet

Whistleblowerordning

Kommunen har etableret en intern whistleblowerordning, som kan anvendes af kommunens ansatte samt tidligere ansatte op til 6 måneder efter fratrædelse. Whistleblowerordningen kan anvendes til indberetning af mistanke om ulovlige eller andre alvorlige forhold i kommunen.

Whistleblowerordning for samarbejdspartnere

Hvis du som ekstern samarbejdspartner har berettiget mistanke om sådanne alvorlige forhold, kan du henvende dig til den eksterne whistleblowerordning ved Datatilsynet. Læs mere om den eksterne whistleblowerordning i Datatilsynet

Eksterne samarbejdsparter betyder f.eks. erhvervsdrivende som samarbejder med Assens Kommune.

Hvis du er borger

Som borger i kommunen kan du ikke bruge whistleblowerordningerne. Du skal i stedet anvende de klagemuligheder som er gældende eller kontakte kommunens borgerrådgiver.

Offentlighed om Assens Kommunes whistleblowerordning

Assens Kommune skal én gang årligt offentliggøre oplysninger om sin virksomhed efter whistleblowerloven §27.

2023:

Assens Kommune har ikke i 2023 modtaget indberetninger til kommunens whistleblowerordning.

Byrådssekretariatet

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Mandag10 - 15
Tirsdag10 - 15
Onsdag (Borgerservice holder lukket.)10 - 15
Torsdag10 - 17
Fredag10 - 13
De enkelte afdelinger kan have andre telefontider. Borgerservice på Assens Rådhus holder lukket om onsdagen, men den mobile Borgerservice kan træffes i centerbyerne.

Lukkedage

Rådhus og Jobcenter holder lukket 1. maj, dagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og mellem jul og nytår.

Nyttige links