Skip til hoved indholdet

Pulje til samarbejdsforløb mellem foreninger og skoler/dagtilbud 2025

Pulje til samarbejdsforløb mellem foreninger og skoler/dagtilbud har til formål at øge aktiviteten i foreningen. Dette gøres ved at etablere samarbejdsforløb mellem skole/dagtilbud og forening, hvor børn og unge kan afprøve lokalt tilgængelige foreningsaktiviteter og/eller prøve at være træner/instruktør/underviser.

Hvem kan søge?

Ansøgende forening skal være en godkendt folkeoplysende forening i Assens Kommune.

  • Tilbuddet skal afspejle den aktivitet, der udbydes af foreningen og der skal være åbent for nye deltagere, så interesserede børn og unge kan tilmelde sig aktiviteten i foreningen efter samarbejdsforløbet eller blive træner/instruktør/underviser.
  • Inden ansøgning skal forening og skole/dagsinstitution have indgået en aftale, hvor aktivitet, forløb og ansvarsområder er beskrevet.

Hvad kan der ydes tilskud til?

  • Aflønning af trænere/instruktører/undervisere (max. 200 kr. pr. undervisningslektion).
  • Udarbejdelse af undervisningsmateriale.
  • Omkostninger til undervisningsrekvisitter (rekvisitter, der kan genbruges er efter forløbet foreningens ejendom og kan bruges til fremtidige samarbejdsforløb.
  • Idrætsspecifikke forløb med konsulent fra DGI eller forbund under DIF.
  • Foreningens koordinering (må som udgangspunkt kun udgøre max. 10 % af det samlede ansøgte beløb).

Hvordan vurderes ansøgningerne?

Midlerne fordeles ud fra følgende kriterier:

  • Prioritering af forløb, der forsøger at rekruttere unge frivillige som trænere/hjælpetrænere.
  • Støtte til så mange samarbejdsforløb som muligt og dermed prioritering af forløb, hvor summen af ansøgte midler er lavest. Prioritering af støtte til nye samarbejdsforløb mellem skole/dagsinstitution og forening frem for gentagelse af tidligere samarbejde.
  • Prioritering af støtte til nye aktiviteter i foreninger frem for veletablerede aktiviteter.

Ansøgning

Ansøgning sendes til kulturogfritid@assens.dk

Midlerne i puljen fordeles ved 2 årlige ansøgningsfrister henholdsvis 1. marts 2025 og 1. september 2025. Fordelingen vil være ca. halvdelen af budgettet til hver uddeling.

Ansøgningen skal indeholde:

  • Ansøger/forenings navn, adresse og cvr. nr.
  • Begrundelse for ansøgningen
  • Formål
  • Målgruppe
  • Indhold
  • Forventet resultat
  • Budget, herunder øvrig finansiering
  • Udgiftsposter
  • Ansøgt beløb

Ansøgningen behandles i Medborgerskab, Kultur og Beskæftigelsesudvalget.

Regnskab

Der aflægges regnskab for udbetalte tilskud.

Kultur og Sekretariat

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Telefontider

Mandag10-13
Tirsdag10-13
Onsdag10-13
Torsdag10-13
Fredag10-13

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Mandag10 - 15
Tirsdag10 - 15
Onsdag (Borgerservice holder lukket.)10 - 15
Torsdag10 - 17
Fredag10 - 13
De enkelte afdelinger kan have andre telefontider. Borgerservice på Assens Rådhus holder lukket om onsdagen, men den mobile Borgerservice kan træffes i centerbyerne.

Lukkedage

Rådhus og Jobcenter holder lukket 1. maj, dagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og mellem jul og nytår.

Nyttige links