Skip til hoved indholdet

Aktindsigt

Alle har ret til at anmode om aktindsigt, og der er ingen krav om begrundelse for ønsket om aktindsigt. Der er heller ikke krav om, at du laver en skriftlig ansøgning for at få aktindsigt.

Hvordan søger jeg aktindsigt?

Hvis du ønsker at søge om aktindsigt, skal du kontakte den afdeling, der behandler den sag, du gerne vil have indsigt i.

Husk at oplyse hvilken sag eller sagstype, du ønsker aktindsigt i. For at bevare overblikket er det også vigtigt, at du fortæller, hvilke akter, du har brug for. Der er nemlig rigtig mange ting, du selv har adgang til - og så behøver du jo ikke få de akter tilsendt.

Det kan du se mere om i filmen.

Du finder kontaktoplysninger her: assens.dk/kontakt

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Mandag10 - 15
Tirsdag10 - 15
Onsdag (Borgerservice holder lukket.)10 - 15
Torsdag10 - 17
Fredag10 - 13
De enkelte afdelinger kan have andre telefontider. Borgerservice på Assens Rådhus holder lukket om onsdagen, men den mobile Borgerservice kan træffes i centerbyerne.

Lukkedage

Rådhus og Jobcenter holder lukket 1. maj, dagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og mellem jul og nytår.

Nyttige links